رولبرینگ بشکه ای spherical roller bearing

رولبرینگ بشکه ای | Spherical Roller Bearings

رولبرینگ بشکه ای یکی از انواع رولبرینگ ها بوده که تحمل بار بالایی داشته و قابلیت چرخش و سرعت بالایی دارد .

برای خرید رولبرینگ های بشکه ای در برندهای مختلف با مشاورین بازرگانی کیش رول گستر همراه باشید.

رولبرینگ بشکه ای دارای دو ردیف غلطک می باشند که در راستای یکدیگر قرار دارند و همین امر باعث تحمل بار و پخش فشار بر روی تمامی غلطک ها شود و مورد استفاده ی بارهای سنگین می باشد .شیار این نوع رولبرینگ به صورت منحنی الشکل و از هر طرف به سمت خارج دارای شیب ملایمی می باشد که همین نوع چیدمان و شیب مزیت های بسیار زیادی را دارد .

یکی از مزایای رولبرینگ بشکه ای قابلیت خود تنظیمی می باشد و در شافت به راحتی جای خواهد گرفت .

رولبرینگ بشکه ای قابلیت تحمل بار شعاعی و محوری را دارد . تحمل بار محوری این نوع رولبرینگ از دو طرف بوده که یک کزایای عالی برای این نوع رولبرینگ هاست .

کلمه ی بشکه در این رولبرینگ بدین جهت نامیده می شود چون غلطک های این نوع بسیار شبیه بشکه در ابعاد کوچک می باشد .

غلطک ها در رولبرینگ های بشکه ای تدعداد زیادی دارند و  از ضخامت زیادی بهره مند هستند .

 

 

رولبرینگ بشکه ای | بررسی و شناخت رولبرینگ بشکه ای از انواع بلبرینگ | خلیج بلبرینگ
رولبرینگ بشکه ای

سوراخ داخلی این برینگ ها به دو نوع مخروطی و استوانه ای می باشد که توسط شیب 1:30 با پسوند k30 و برینگ هایی با شیب 1:12 با پسوند k طراحی و تولید خواهد شد .

جهت مشاهده ی نوع برینگ ها علائمی اختصاری با پسوند و پیشوند و عدد هایی در برینگ ها حک می شود . جهت آشنایی با کد های هر برینگ به صفحه ی شماره فنی بلبرینگ و رولبرینگ ها مراجعه نمایید .

در رولبرینگ بشکه ای یکسری پسوند وجود دارد که هر کدا نشانه ای از یک رویداد و آپشن در برینگ ها می باشد

برینگ های بشکه ای با پسوند های c , cc , ec نشانه ی متقارن بودن غلطک ها می باشد در این نوه برینگ ها لبه ی داخلی در حلقه ها وجود ندارد و پنجره های اختصاصی را برای هر ردیف غلطک فراهم نموده اند.

برینگ های با پسوند ec دارای غلطک های تقوی شده می باشند و همین امر سبب تحمل بار بسیار بالای این نوه برینگ می باشد .

رولبرینگ بشکه ای با پسوند eca , ecac , ca , cac نشانه ی وحود لبه در حلقه های داخلی و متقارن بودن غلطک ها می باشد . پنجره های در این نوع برینگ از جنس برنج و یا فولاد می باشد .

در مدل های برینگ با پسوند eca , ecac غلطک ها تقویت شده و قابلیت تحمل بار در این نوع برینگ ها بسیار بالا می باشد .

در برینگ با پسوند E حلقه ی داخلی بدون لبه است و تمام غلطک ها بصورت نامتقارن در کتار یکدیگر قرار دارند .

غلطک ها در دو ردیف و هر ردیف دارای پنجره های مختص خود می باشد .

این نوع برینگ ها علاوه بر خصوصیات ذکر شده دارای خصوصیات برینگ هایی با پسنوند cc نیز دارند .

زمانی که در برینگ های ذکر شده پسوند های w33 را مشاهده نمایید به معنای وجود سه سوراخ جهت روانکاری می باشد .

در برخی موراد برینگ های بشکه ای با کاسه نمد نیز طراحی و تولید خواهد شد .

کاسه نمد در رولبرینگ های بشکه ای بصورت دو بخشی بوده ، یک بخش آن در بالای رولبرینگ و بخش دیگر در قسمت انتهیی یا زیرین رولبرینگ قرار دارد .

رولبرینگ بشکه ای | بررسی و شناخت رولبرینگ بشکه ای از انواع بلبرینگ |کیش رول گستر

رولبرینگ بشکه‌ای EC

یکی از انواع رولبرینگ های بشکه ای که می توان گفت از انواع بسیار محبوب این رولبرینگ ها محسوب می شود می توان به رولبرینگ های بشکه‌ایEC اشاره کرد. این نوع رولبرینگ هم دارای ساچمه یا غلتک است با این تفاوت که ساچمه ها و غلتک در این نوع رولبرینگ تقویت شده هستند. با توجه به این نکته می توان گفت که میزان بار بیشتری را می توانند تحمل کنند و به طور کلی نیروی بیشتری هم دارند. همچنین می توان گفت که دو قفسه فولادی پنجره‌ای در طراحی ساخت این نوع رولبرینگ وجود دارد. در درون این نوع رولبرینگ ها می توان حلقه یا رینگ راهنما مشاهده کرد که از آنها برای هدایت کردن بهتر غلتک ها در حرکت یا چرخش این نوع رولبرینگ ها استفاده می شود.
طراحی رولبرینگ های بشکه‌ای در این سری شماره فنی های متفاوتی دارند که با حرف C مشخص می شوند و می توان گفت که به طور کلی این مدل از رولبرینگ های بشکه‌ای اندازه های بزرگتری دارند.

رولبرینگ بشکه‌ای SKF

همان طور که می دانید ممکن است بلبرینگ ها در معرض صدمات و خطرات زیادی قرار بگیرند. یکی از خطراتی که می تواند مشکلات زیادی را برای بلبرینگ ها و دستگاه هایی که بلبرینگ ها در آن ها قرار گرفته اند ایجاد کند، تغییر زاویه محوری آن ها است. بلبرینگ های خود تنظیم برای جلوگیری از این مشکل طراحی و تولید شده اند. در ساخت بلبرینگ های خود تنظیم، دو ردیف ساچمه و یک حلقه بیرونی به کار می رود و برای همین است که در دستگاه هایی که از بلبرینگ های خود تنظیم استفاده می کنند، موقعیت و نسبت قرار گیری بلبرینگ نسبت به شفت متغیر است.

یکی از مزایای رولبرینگ های بشکه ای محدوده دمایی و تحمل دمای +200 درجه ی سانتیگراد می باشد .

یکی دیگر از مزایای این نوع برینگ ها بارهای حوری و شعاعی را متحمل خواهند شد .

نوع دیگر رولبرینگ های بشکه ای برینگ هایی هستند که با انطباق داخلی بر روی شافت قرار میگیرند . این نوع برینگ سوراخ داخلی مخروطی شکل دارند .

 

طریقه نصب رولبرینگ بشکه‌ای

رولبرینگ بشکه‌ای و دیگر انواع رولبرینگ را برای استفاده باید در مکان مورد نظر نصب کرد. با توجه به این نکته که رولبرینگ ها در انواع مختلفی که دارند طراحی ساخت متفاوتی خواهند داشت می توان گفت که طریقه نصب و استفاده متفاوتی هم برای آنها در نظر گرفته می شود. رولبرینگ بشکه‌ای هم با توجه به طراحی ساخت خاصی که دارد برای نصب باید از روش مخصوص به خودش استفاده کرد تا به صورت درست نصب شده و بتوان از آن به خوبی استفاده کرد. رولبرینگ هی بشکه‌ای سوراخ های داخلی مخروطی شکل دارند که در صورت انطباقتداخلشان بر روی محور مخورد نظر یا شفت قابلیت نصب دارند.
برای رسیدن به انطباق مورد نظر از طریق روش های جدید می توانید با کاهش مقدار لقی در داخل رولبرینگ بشکه‌ای، یا کاهش مقدار پیشروی یا حرکت حلقه، کاهش کنس داخلی مخصوص رولبرینگ بر روی شفت مورد نظر اقدام کنید. معمولا برای این کار از روش کاهش لقی داخلی استفاده می کنند و این روش نسبت به دیگر روش ها مناسب تر خواهد بود. این روش تنها در زمان هایی مناسب نیست که رولبرینگ بشکه‌ای اندازه کوچکی داشته باشد یا فضای اطراف آن تا حدودی کم باشد. به علاوه به این نکته دقت کنید که اگر بارهای سنگین، سرعت زیاد و دمای بالا وارد شود، لقی داخلی رولبرینگ بیشتر بوده و باید بالاتر از کلاس نرمال آن باشد.

توجه کنید که برای نصب و استفاده از رولبرینگ های بشکه‌ای باید مراحل زیر را دنبال کنید:
• میزان کاهش لقی در رولبرینگ را بررسی کنید.
• زاویه‌ای که توسط سفت کردن مهره قفل کن بوجود آمده است را اندازه‌گیری کنید.
• بالاروی در محور رولبرینگ را اندازه گیری کنید.
• انبساط کنس داخلی رولبرینگ هم نیاز به اندازه‌گیری خواهد داشت.

بازرگانی گیش رول گستر واردکننده انواع بلبرینگ ، رولبرینگ ، انواع گریس و روغن های صنعتی و ملزومات صنایع در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Cresta Help Chat
Send via WhatsApp