گریس مناسب برای بلبرینگ

گریس مناسب برای بلبرینگ

بازرگانی کیش رول گستر واردکننده گریس جهت خرید گریس و استعلام قیمت با مشاورین ما در تماس باشید.

گریس مناسب برای بلبرینگ چه نوع گریسی است؟ این سؤال یکی از مشغله‌های امروز صنعت کاران است که بدانند بهترین گریس برای بلبرینگ کدام است؟ گریس یک روانکار با مخلوطی ژلاتینی است که ترکیب شده از روغن‌ها و غلیظ کننده‌ها و مواد افزودنی مخصوص به خود است. کیفیت گریس‌ها به مراحل تولید، نوع و میزان مواد تشکیل دهنده آن بستگی دارد در نتیجه کیفیت هر کدام از گریس‌ها باهم فرق می‌کند. اما تفاوت اصلی گریس‌ها مقدار ماده سفت کننده موجود در آن‌ها است و این‌که قابلیت انتقال حرارت دارد.

ویژگی گریس‌ها

گریس‌ها با توجه به نوع ماده سفت کننده و صابون‌های فلزی و نوع روغن پایه‌ای که در آن‌ها استفاده شده در درجات مختلفی دسته‌بندی می‌شوند. گریس‌ها به دلیل مواد تشکیل دهنده آن‌ها بوی متمایزی دارند، اگر این بو بد باشد نشانه دهنده کیفیت پایین محصول است. در مورد رنگ گریس‌ها بیشتر بی رنگ  هستند، اما در طیف رنگی زرد، طلایی و قهوه‌ای نیز موجود است. رنگ در گریس‌ها ارتباطی به کیفیت ندارد.

گریس‌ها با توجه به نوع ماده سفت کننده و صابون‌های فلزی و نوع روغن پایه‌ای که در آن‌ها استفاده شده در درجات مختلفی دسته‌بندی می‌شوند.
ویژگی گریس‌ها

بازرگانی کیش رول گستر واردکننده گریس جهت خرید گریس و استعلام قیمت با مشاورین ما در تماس باشید.

انتخاب گریس مناسب

برای داشتن یک انتخاب درست در گریس مورد استفاده در بلبرینگ باید به مسائل خاصی توجه شود، مثل شتاب بلبرینگ، حدود دمای بلبرینگ، اسباب کارکرد بلبرینگ، و تأثیرات پیرامون اطراف.

گریس‌ها خواص مختلفی دارند هر کدام با دیگری متفاوت است. در نتیجه کسی که قصد استفاده از گریس را دارد باید جرئیات خواص گریس را بداند تا به درستی گریس مناسب برای بلبرینگ را انتخاب کند و در شرایط درست این گریس‌کاری در بلبرینگ انجام شود. انواع گریس‌های مختلف برای روانکاری بلبرینگ‌ها وجود دارد. انتخاب درست گریس در تعمیر و نگهداری درست بلبرینگ‌ها مؤثر است. گریس‌های جامد برای شرایط دمایی بالا هستند که در بلبرینگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کینی اویل یکی از فعال‌ترین مجموعه‌های مشاور و تنها مجموعه تهیه و تولید و توزیع مستقیم روغن و گریس صنعتی در بازار است . این مجموعه سفارشات شما را با حمل و نقل مناسب در کوتاه‌ترین زمان در هر نقطه از ایران به شما تحویل می‌دهد. تأخیر در تحویل کالاهای حساس باعث خسارت جبران ناپذیر و توقف کامل دستگاه می‌شود، لذا در انتخاب شرکت برای سفارش محصول دقت کامل را داشته باشید.

بازرگانی کیش رول گستر واردکننده گریس جهت خرید گریس و استعلام قیمت با مشاورین ما در تماس باشید.

عوامل فرسایش گریس

از جمله عواملی که باعث فرسودگی گریس‌ها می‌شود به اکسیژن، گرما اشاره شده است. گریس استفاده شده در بلبرینگ به مرور به علت کار مکانیکی، مستهلک و پیرشدن گریس و آلوده شدن آن خاصیت روانکاریش از بین می‌رود.

در این صورت لازم است مقداری گریس جدید اضافه شود یا این‌که به طور کامل عوض شود. در بلبرینگ‌هایی که با روغن کار می‌کنند، باید فیلتر داشته باشد و حتما روغن در فواصل زمانی مشخص عوض شود. در دو طرف بلبرینگ‌ها کاسه نمد وجود دارد که این کاسه نمدها به عنوان مخزن گریس همان بلبرینگ عمل می‌کنند. بلبرینگ‌هایی که کاسه نمد ندارند عمرشان بیشتر است چون فقط موارد ویژه گریس‌کاری مجدد برای این بلبرینگ‌ها انجام می‌شود.

بازرگانی کیش رول گستر واردکننده گریس جهت خرید گریس و استعلام قیمت با مشاورین ما در تماس باشید.

خواص گریس

 

خاصیت چسبندگی: میزان گران‌روی و ویسکوزیته مناسب رابطه مستقیم با افزایش طول عمر قطعات دارد.

غلظت: میزان غلظت گریس‌ها با هم فرق دارد. در ۴ دسته موجود هستند که هر نوع غلظت مخصوصی دارند.

توان تحمل دما: گریس‌ها تنها در محدوه دمای بین ۸۰ تا ۱۵۰ روانکاری مناسبی را انجام می‌دهند و با افزایش دما‌ بیشتر از این میزان نسبت به هر ۱۵ درجه افزایش دما عمر گریس نصف می‌شود.

توان تحمل بار: گریس‌ها معمولاً مناسب، تحمل بارهای سنگین نیستند. اضافه کردن مواد EP به ترکیب گریس هم شاید باعث خرابی و کوتاهی عمر بلبرینگ شود.

خاصیت مقابله با خوردگی: از مهم‌ترین ویژگی‌های گریس‌ها، مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی است. امکان سرایت آب و یا بخار به محفظه پوسته‌های گیربکس را نمی‌توان به کلی از بین برد؛ در نتیجه استفاده از گریس بهترین انتخاب برای مقابله با خوردگی است.

خاصیت روان بودن: گریس فقط در دماهای بین ۸۰ تا ۱۵۰ خاصیت روان بودن دارد؛ گریس با کاهش دما این خاصیت را از دست می‌دهد پس در دماهای پایین توان تشکیل فیلم روغن را ندارد.

خاصیت سازگاری: این ویژگی یعنی این‌که اگر انواع روانکار با هم مخلوط شوند خواص اولیه خود را از دست نمی‌دهند به عبارتی مخلوط جدید روغن وگریس با هم سازگار هستند. لازم به ذکر است که روانکاری با گریس برای گیربکس‌های صنعتی خیلی مورد استفاده نیست؛ بلکه کاربرد آن‌ها اغلب در گیربکس‌های کوچک است.

بازرگانی کیش رول گستر واردکننده گریس جهت خرید گریس و استعلام قیمت با مشاورین ما در تماس باشید.

نحوه گریس‌کاری بلبرینگ

در صورت وجود شرایط نرمال از جمله سرعت، فشارو دمای مناسب گریس کاربرد زیادی دارد. مزایای استفاده از گریس نسبت به روغن، داشتن چسبندگی بهتر به بلبرینگ و چکه نکردن به ویژه در حالتی که شافت به شکل عمودی است و عملکردی شبیه کاسه نمد دارد و از وارد شدن بعضی مواد اضافی و رطوبت به داخل بلبرینگ جلوگیری می‌کند.

اما لازم به ذکر است که ریختن گریس زیاد باعث بالا رفتن سریع دما مخصوصاً در سرعت‌های بالا می‌شود، بنابراین وقتی که ۳۰ تا ۵۰ درصد محیط داخل محفظه با گریس پر شده و میدان آزاد کافی برای انتقال گرما از بلبرینگ به محیط اطراف از طریق گریس وجود دارد می‌توان بلبرینگ را کاملاً با گریس پر کرد.

توصیه می‌شود تنها در سرعت‌های خیلی کم و زمانی‌که خطر خوردگی زیاد وجود دارد کل مخزن با گریس پر شود. میزان نرخ سرعتی که در جداول مشخصات بلبرینگ‌ها ذکر شده در زمان استفاده از گریس کمتر از مواقعی است که با روغن روانکاری می‌شود، چون با شروع چرخش بلبرینگ، حرارت به صورت ناگهانی افزایش میابد.

بازرگانی کیش رول گستر واردکننده گریس جهت خرید گریس و استعلام قیمت با مشاورین ما در تماس باشید.

02133992760

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Cresta Help Chat
Send via WhatsApp