جدول سایز بلبرینگ ها

جدول سایز بلبرینگ ها

بازرگانی کیش رول گستر واردکننده بلبرینگ و رولبرینگ در انواع برندهای اروپاییی ژاپنی و چینی اینجاست تا با معرفی جدول سایز بلبرینگ ها شما خریدی آسان را تجریه کنید.

سایز بیرینگ ها باید به اندازه ای کافی باشد تا اطمینان حاصل شود که به اندازه کافی قوی بوده تا دوام مورد نیاز / مورد انتظار را در شرایط عملیاتی داشته باشد.

یک بیرینگ را می توان بر اساس سیستم اجزا مورد بررسی قرار داد :

مسیر غلتش ، اجزای غلتنده ، آب بند ( در صورت وجود ) و روانکار ( تصویر شماره 1 ). عملکرد هر جز ، طول عمر بلبرینگ و عملکرد آن را مشخص می کند ( نمودار 1 ). در انتخاب سایز بلبرینگ ها موارد زیر را باید در نظر بگیرید :

  • خستگی تماس های غلتشی ( RCF ) بر روی اجزای غلتنده و مسیر غلتش – این جنبه اصلی است که طول عمر بیرینگ را در بیشتر کاربردها مشخص می کند.
  • تغییر شکل دائمی اجزای غلتنده و مسیر غلتش به دلیل بارهای سنگین بیرینگ ها ، در حالی که بارهای ثابت و نوسان دار آهسته و یا حداکثر بار بر روی بیرینگ در حال گردش وارد می شود.
  • نوع و یا جنس قفسه – این ممکن است سرعت کار و یا شتاب مجاز و یا دما را محدود کند.
  • سرعت محدود لبه آب بند تماسی – این می تواند حداکثر سرعت مجاز را تعیین کند ، که بر روی دمای کار و از این طریق طول عمر بیرینگ تاثیر می گذارد.
  • طول عمر روانکارها – با از بین رفتن روانکارها ، شرایط ضعیف روانکاری مجدد به سرعت طول عمر بیرینگ را کاهش می دهد.

 

خرید بلبرینگ به اندازه شفت و کاربردهای متنوع ، و سایزهای متنوع بستگی دارد. از آنجایی که آنها در همه انواع صنایع استفاده می شوند ، برای انواع مختلفی در اندازه های کاربردی مورد نیاز هستند.

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که این ابعاد بلبرینگ چگونه تعیین می شوند ؟

بلبرینگ ها با قطر داخلی ، قطر بیرونی و عرض اندازه گیری می شوند. سایز بلبرینگ ها معمولا به این صورت ذکر می شود : ID x OD x W. این اندازه گیری ها معمولا بر حسب میلی متر گرفته می شوند ، اما می توانند به اینچ هم تبدیل شوند.

در واقع، اکثر تولیدکنندگان و تامین کنندگان جدول سایز بلبرینگ ها را در هر دو سیستم امپریالیستی و متریک ارائه می دهند.

هر ترکیبی از این اندازه‌ گیری‌ ها مربوط به یک عدد سری است که معمولا مستقیما روی بلبرینگ قرار دارد. نمودار اندازه و سایز بلبرینگ به طور گسترده ای در دسترس است و می توان از آنها برای یافتن اندازه گیری های یک بلبرینگ خاص استفاده کرد.

سری‌ های 6200 و 6300 رایج‌ ترین نوع هستند و معمولا از 9×30×10 میلی‌متر ( 394×1.181×354×10 اینچ ) تا 65×320×150 میلی‌ متر ( 5.906×12.598×2.559 اینچ ) متغیر می باشند.

جدول سایز بلبرینگ ها

جدول سایز بلبرینگ های سری 6000

جدول سایز بلبرینگ های سری 6000
جدول سایز بلبرینگ های سری 6000

 

جدول سایز بلبرینگ های سری 6200

جدول سایز بلبرینگ های سری 6200
جدول سایز بلبرینگ های سری 6200

 

جدول سایز بلبرینگ های سری 6300

جدول سایز بلبرینگ های سری 6300
جدول سایز بلبرینگ های سری 6300

 

جدول سایز بلبرینگ های سری 6700

جدول سایز بلبرینگ های سری 6700
جدول سایز بلبرینگ های سری 6700

 

جدول سایز بلبرینگ های سری 6800

جدول سایز بلبرینگ های سری 6800
جدول سایز بلبرینگ های سری 6800

 

 

جدول سایز بلبرینگ های سری 6900

جدول سایز بلبرینگ های سری 6900
جدول سایز بلبرینگ های سری 6900

 

همانطور که قبلا ذکر شد ، سایز بلبرینگ به اندازه شفت و نیازهای کاربردی بستگی دارد. اندازه و ابعاد بلبرینگ می تواند تا حد زیادی بر عملکرد و قابلیت های یک بلبرینگ تاثیر بگذارد ، بنابراین اندازه های مختلف در صنایع مختلف استفاده می شود ( مشاهده انواع بلبرینگ ها ).

به طور کلی ، بلبرینگ های کوچکتر ظرفیت بار محدودتری دارند. آنها در برنامه هایی استفاده می شوند که در آن کارایی فضا مهمتر از ظرفیت بار است. بلبرینگ‌های مینیاتوری که اغلب به عنوان بلبرینگ‌های دقیق ساخته می‌شوند ، برای کاربردهای بسیار کوچک مانند ابزار دقیق پزشکی ، روباتیک یا تجهیزات نیمه‌رسانا استفاده می‌شوند.

از سوی دیگر ، بلبرینگهای بزرگتر ظرفیت بارگذاری بیشتری دارند. آنها برای صنایع سنگین مانند ماشین آلات کشاورزی ، تجهیزات معدن و حفاری یا ابزارهای برقی سنگین استفاده می شوند یکی از محبوب ترین بلبرینگ ها بلبرینگ چرخ می باشد که کاربرد بسیار زیادی در صنایع خودروسازی دارد. بسیاری از تولید کنندگان نیز گزینه های اندازه بیرینگ سفارشی را برای برنامه های بسیار خاص که دارای الزامات منحصر به فرد هستند ارائه می دهند.

 

نحوه اندازه گیری بلبرینگ ها

غیر معمول نیست که شماره شناسایی بلبرینگ ممکن است پس از استفاده طولانی مدت ناخوانا باشد یا کاملا فرسوده شود و در چنین شرایطی نیاز به اندازه گیری دستی بیرینگ دارید.

این را می توان به راحتی با استفاده از کولیس اندازه گیری انجام داد تا اندازه گیری های دقیق را به راحتی انجام دهد. اگر این ابزار در دسترس نباشد ، با استفاده از خط کش می توان اندازه گیری ها را با دقت انجام داد.

  1. ابتدا قطر داخلی را با قرار دادن سندان های بیرونی کولیس در حلقه داخلی بلبرینگ اندازه گیری کنید. مطمئن شوید که فقط از یک لبه به لبه دیگر منطبق است و سفت نیست یا به بلبرینگ فشار وارد نمی کند. یا دایره داخلی بلبرینگ را از انتها به انتها با خط کش اندازه بگیرید.
  2. قطر خارجی را با قرار دادن بلبرینگ در فک های کولیس اندازه گیری کنید تا کاملا جا بیافتد. و یا بلبرینگ را از یک لبه بیرونی به لبه دیگر با استفاده از یک خط کش اندازه بگیرید.
  3. آخرین مرحله را برای عرض بلبرینگ نیز تکرار کنید.
  4. برای پیدا کردن شماره سری بلبرینگ از جدول سایز بلبرینگ ها استفاده کنید.

 

در حین خرید بلبرینگ اگر به دنبال یک بلبرینگ مناسب یا جایگزین هستید ، باید به برخی از جنبه های مهم دیگر شماره و ابعاد بلبرینگ نیز توجه کنید تا بلبرینگ صحیح را پیدا کنید. پسوند می تواند حاوی چند جزئیات در مورد طراحی و ویژگی های بلبرینگ باشد :

  • نوع حفاظ و یا آب بند : بلبرینگ ممکن است یک یا دو سپر یا آب بندم داشته باشد که می تواند فلزی ، لاستیکی یا خار فنری باشد.
  • جنس قفسه : قفسه ممکن است از برنج ، پلی آمید ، فولاد یا مواد دیگر ساخته شده باشد.
  • سطح لقی داخلی : بلبرینگ ممکن است به مقدار خاصی از فاصله نیاز داشته باشد. معمولا C2 به معنای فاصله کم ، بدون علامت به معنای فاصله استاندارد و C3 یا بالاتر به معنای فاصله بیشتر برای بلبرینگ هایی است که در دمای بالا کار می کنند.
  • دمای گریس : بیرینگ ممکن است به گریس با قابلیت های دمایی خاص نیاز داشته باشد.
  • پوشش های بیرونی : حلقه داخلی یا خارجی ممکن است با ماده ای مانند اکسید آلومینیوم برای مقاومت در برابر شرایط یا محیط های خاص پوشش داده شود.

بازرگانی کیش رول گستر واردکننده بلبرینگ و رولبرینگ های skf, fag, nachi, koyo, nachi, timken, ina, ntn می باشد جهت خرید بلبرینگ و استعلام قیمت با مشاورین ما در تماس باشید.

02133992760

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Cresta Help Chat
Send via WhatsApp