قطر داخلی و خارجی بلبرینگ

قطر داخلی و خارجی بلبرینگ

 بلبرینگ ها با توجه به استاندارد هایی تولید می شوند که  مخصوص کاربرد آن ها است؛ در واقع برای هدف خاصی طراحی و ساخته می‌ شوند. ابعاد و اندازه بلبرینگ ها و قطر داخلی و خارجی بلبرینگ به خواسته مشتری بستگی دارد.
 
امکان تشخیص اندازه بلبرینگ با استفاده از کد فنی آن وجود دارد. از طریق کد فنی می توان اطلاعات دیگری را مانند نوع و طراحی بلبرینگ به دست آورد. قطر داخلی بلبرینگ را می توان از روی دو رقم آخر کد فنی که در کنار حرف d  انگلیسی قرار دارد، تشخیص داد.
 
در واقع نحوه شماره گذاری بلبرینگ دارای یک استاندارد مشابه است. توجه داشته باشید که اولین رقم از شماره های موجود روی جعبه یک بلبرینگ، مربوط به نوع بلبرینگ است. ارتفاع بلبرینگ را نیز اعدادی که به همراه حروف B،T،H انگلیسی هستند، نشان می ‌دهند. قطر خارجی بلبرینگ را نیز رقم دوم که با حرف D بزرگ انگلیسی می آید، نشان می دهد.
قطر داخلی و خارجی بلبرینگ
قطر داخلی و خارجی بلبرینگ

اهمیت قطر های داخلی و خارجی بلبرینگ در انتخاب

انواع بلبرینگ در صنایع مختلف کاربرد دارند. اندازه بلبرینگ ها نیز متفاوت است. بلبرینگ ها با قطر های چند میلی متری و حتی بیشتر از ۱۰ متر در بازار وجود دارند. هر بلبرینگ متناسب با دستگاه انتخاب می شود. هنگام خرید بلبرینگ باید به این نکته توجه داشت که متناسب با دستگاه و محیط باشد و همچنین تعویض و بازرسی آن به سادگی انجام شود.
 
پرکاربرد ترین بلبرینگ ‌های کم قطر، بلبرینگ شیار عمیق است که به راحتی می‌ تواند بار های شعاعی و محوری را تحمل کند. این نوع از بلبرینگ به گونه ‌ای طراحی شده که سر و صدا و اصطکاک کمی دارد و غالباً در الکترو موتور های الکتریکی کوچک استفاده می ‌شود.
هنگام خرید بلبرینگ یا رولبرینگ باید به نکاتی مانند بارها، فضای موجود، جابجایی محوری، سرعت، دقت، عدم همراستایی، حرکت بی سر و صدا، نصب و تعویض، آب بندی بلبرینگ و سفتی توجه داشت. جزئیات انواع مختلف بلبرینگ و رولبرینگ در وب سایت شرکت دیجی برینگ آورده شده است.
 
مراجعه به وب سایت می توانید اطلاعات لازم درباره طرح کاربرد و جزئیات آن ها را مشاهده کنید.
 
021-3992760

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Cresta Help Chat
Send via WhatsApp